søndag 31. mai 2009

Sinkspray er min beste venn

Endelig har Fretex åpnet i byen, tidligere lå det langt utenfor allfarvei og vanskelig tilgjengelig for meg som ikke har lappen. Men nå ligger det heldigvis innenfor rekkevidde for oss som liker gamle greier :-)Var innom her om dagen, og kjøpte et glorete speil og to messinglysestaker.

Deretter tok jeg turen innom fargehandelen og kjøpte sinkspray. Hadde aldri prøvd det før, men har jo sett at flere her inne har brukt det med hell.

Fra nå av er sinkspray min favorittduppedings, jeg ble bare fornøyd med resultatet! Takk til dere bloggedamer som opplyser meg om ting jeg ikke ante jeg trengte, begrepet sinkspray er helt ferskt i mitt vokabular :-) Speilet ble et helt annet enn før, det gikk fra glorete til shabby-romantisk på et blunk. Jeg tror jeg må anskaffe meg et perlesmykke å dekorere det med, det blir rosinen i pølsa.



Jeg ble om mulig enda mer fornøyd med vegglysestakene, sinkfargen gjorde at detaljene kom klarere fram. Til og med Herr Mim var begeistret, ikke verst bare det...

Så nå er det bare å vente på høsten og kveldsmørket, slik at levende lys kan komme til sin rett igjen. Nå måtte jeg bare tenne et "blogglys" slik at dere fikk se hvor fint det ble. Hurra for sinkspray! Prøvde meg forresten på sølvspray her om dagen, men det ble ikke fint.... Noen som kan anbefale en sølvspray som gir et blankt og pent resultat?

14 kommentarer:

  1. ååå det ble bare utrolig vakkert, nydelige funn altså:) sink er jo bare sååå fint. kan jeg spørre hvor du kljøpte sinksprayen? klem

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Jeg kjøpte sinkspryen på en fargehandel i byen der de har maling og slikt. Du finner det garantert der du bor også :-)

    SvarSlett
  3. Så fint det ble! Skal springe og kjøpe så snart vi har flytta! Har tusen glorete messingting som kan bli fine:)

    SvarSlett
  4. Det blei veldi fint! Jeg hadde tenkt å kjøpe meg sinksprai her en dag jeg også, men endte opp med sølvsprai. Den blei ikke voldsomt skinnende, men jeg likte resultatet godt allikevel. Du kan se det jeg spraia i bloggen min, om du vil.;) Liker bloggen din og legger meg til som følger.:)

    SvarSlett
  5. Oi så fint det ble med sinkspray.. Ganske så shabby ja :) Har noen ting jeg skal spraye hvitt. Men kanskje jeg skal velge sink i stedenfor. Takk for tips. Ha en fortsatt fin kveld. Klem

    SvarSlett
  6. Sinkspray er bare em helt fantastisk oppfinnelse, skal spraye litt selv i morgen:)
    Lene

    SvarSlett
  7. Du verden for en forskjell da!!! Sinkspray absloutt ikke dumt!

    SvarSlett
  8. Hei!
    Så artig å se før og etter bilder, elsker sånt jeg! Har selv lakket noen ting hvite, du kan se dem på siden min. Har helt tatt av med lakkingen her i huset! Skal jammen prøve sink spray jeg også, har bestilt krom lakk på den lokale fargehandelen (kanskje den typen "sølvspray" du er ute etter?) Gleder meg VELDIG til den kommer!! Skulle nesten tro vi var "tvilling-sjeler" ser at vi gjør og tenker mye av det samme! Kjempe gøy!!
    Stor sommer klem!

    SvarSlett
  9. Hva? Får man kjøpt sinkspray også?? Herlighet, hvorfor har ikke jeg sett det før da.. Og jeg som har maaange bokser med sølvspray da gitt.. Nå MÅ jeg ha sinkspray også... Jaja. Takk for tipset.

    Utrolig stilig det ble da. FOR en forskjell!!!Artig med før og etterbilder!!

    SvarSlett
  10. Så flotte de ble med sinkspray!!
    Ikke mye som skal til;)
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  11. Tusen takk for tipset, jeg ante ikke at det fantes sinkspray...nå skal jammen jeg også kjøpe! Det ble et kjempefint resultat av det du har sprayet! :)

    Du får kjøpt kromspray på Mekonomen, den er kjempebra! :)

    SvarSlett
  12. Å du store all verden for et fantastisk resultat det ble!
    Du har absolutt grunn til å være fornøyd med deg selv etter dette!
    Tenk å komme over et så dramatisk og tøft speil. Jeg er blågrønn av missunnelse!!!!

    Prøv sølvsprayen de har på Mekonomen. (Bilrekvisita)Irina som har bloggen "Mitt Hus Ditt Hus" sverger til den, og hun bruker en god del sølvspray i sine prosjekter.

    Ha en fortsatt god pinse!

    SvarSlett
  13. He...he...he.... Ja, de maskene sendte jeg på
    loppemarked nå i vår ;-)
    Iinteriørstilen min har også endret seg de siste par årene, derfor gremmes jeg ekstra over de kjøkkenfrontene! Men jeg må se hva det kommer på i kroner og øre når overslaget er ferdig, det var noen skuffe fronter som jeg ikke fant pris på så jeg må ringe IKEA og høre...

    Forresten den kromsprayen bestilte jeg ikke fra en fagehandel, det var fra mekonomen. Beklager skrivefeilen.
    Når jeg var innom der så var det noe de ikke hadde på lager så jeg måtte bestille, men Tromsø er jo en større plass så jeg regner med at du finner der. PS! Har hørt at Biltema også skal ha en OK kromspray. Senkvelds klem :-)

    SvarSlett
  14. Heihei! Takk for kommentar hos meg! Har ikke fått lest her inne hos deg før, men nå leste jeg gjennom alt på siden her:) Kjempekoselg blogg, og vi har lik stil, ja:)

    Vi sees ikveld hos Chatrine, eller??
    Det blir knallarti!

    SvarSlett