mandag 4. mai 2009

En aldri så liten handletur...

Jeg har fri fra jobb i dag, og tenkte jeg endelig skulle få malt de innebygde brune hyllene på soverommet vårt. Trodde jeg hadde alt klappet og klart, men hadde selvfølgelig glemt å kjøpe white spirit. Da bar det ned til byen, jeg kjøpte en flaske og satte nesa mot bussholdeplassen. Men hva gjør man når det er 15 minutter til neste buss går? Jo, man shopper...jeg som skulle være så fornuftig glemte alle fagre løfter og ble dratt inn på Åhlens. Der kjøpte jeg en hvit voksduk som var satt ned 70% pga en liiiten flekk, et kupp :-) Kjøpte også en "kjærlighetsstein", tenkte den kunne ligge på hylla over senga (som vi ennå ikke har kjøpt, men den kommer i nærmeste framtid). Har sett flere som har slike steiner, synes de er så fine.

Blir nesten enda finere når det er svensk, synes svensk er vakkert jeg da. Bussen viste seg fortsatt ikke, så jammen fikk jeg ikke med meg noe lyseblått med prikker også: Innpakningspapir og en barneromsgardin. Gardinen skal klippes opp og syes Tildahjerter av, så fort jeg får sveiva i gang symaskinen... Ting tar tid!

Her har jeg fått den nye voksduken på spisebordet. Voksduk er et must her i huset, lillegutt på 18 måneder legger fra seg tydelige spor når han har spist. Til nå har vi hatt en svart (gisp) voksduk, men den slukte jo alt lyset i spisestua, så jeg har lenge tenkt på å kjøpe en ny. Så da var jeg jo heldig med dagens kjøp :-)

Som dere ser ut verandadøra er vi heldige med været i dag, den siste uka har vi hatt omtrent annenhver dag regn og annenhver dag sol. Men jeg klager ikke, altså! Er bare glad for at sommeren nærmer seg, gleder meg som en unge.

Nå skal jeg ta meg en velfortjent kaffepause, hyllene er malt og første etasje er ryddet. Får være måte på slit på fridagen sin :-)

1 kommentar:

  1. Grattis med nye ting!
    Jeg har en utfordring til deg på bloggen min :)

    SvarSlett