onsdag 13. mai 2009

På oppdagelsesferd i egen by

På søndag som var gikk familien Mim tur nord i byen, ut på moloen og ved Skansen. På vei tilbake til sentrum, oppdager jeg en for meg helt ny og ukjent butikk. Gjennom vinduet kan jeg se de vakreste ting og duppedingser, alt i den franske og romantiske landstilen. Jeg ble bare stående å måpe; er det noe denne byen mangler, er det jo nettopp en slik butikk! Jeg har inntrykk av at det bugner av de ellers i landet (spesielt i Tønsberg-området....stemmer det?), men i Tromsø har det skortet på interiørbutikker som kun kjører denne stilen.

"O lykke!" Sa jeg til min bedre halvdel, som riktignok ikke helt klarte å dele min entusiasme, men som i det minste gjorde et lite forsøk. I dag fikk jeg endelig tid til å ta turen bortom, og det er virkelig en nydelig liten butikk. Jeg kjøpte et lite kort og et basunengel-klistremerke (som jeg har klistret på et Norgesglass) samt en eggekurv.

Jeg kunne ha kjøpt så mye mer, men siden jeg allerede hadde shoppet x antall kurver på Kid, en bedårende olje/ eddikflaske på Taras og en blomsterpotte i sink på Kremmerhuset, følte jeg at tiden var inne for å legge bånd på meg selv. Dere har sikkert sett på film at hovedpersonen har en engelversjon av seg selv på den ene skulderen og en djevelversjon på den andre? Vel, i mitt tilfelle står mini-Mim på den ene skulderen og herr Mim på den andre. Mini-Mim sier:"Noe så nydelig, du bare MÅ ha den, skynd deg og kjøp!" Og akkurat idet jeg er på vei mot kassa hører jeg mini- herr Mim på andre skulderen:"Har vi ikke nok majnnskit (vi er da nordlendinger, må vite) hjemme nå da? Og har vi egentlig råd til dette da? Synes du virkelig den var noe fin?"

Så det ble med de 3 småtingene - for denne gangen. Damen som jobbet der var veldig hyggelig og prisene var snille, så jeg skal garantert tilbake dit. Her ser dere en ørliten flik av vårt slitne kjøkken, nærmere bestemt knaggrekka over kjøkkenbenken. Serveringsbrett fra Kid, et av dagens kjøp. Saksen, eggedeleren og mønsterhjul (aner virkelig ikke hva det heter - sånn man lager mønster på sirupssnippdeigen med, vet dere) kjøpt på loppis.

Eggekurven er fra Bloomingville. Har lenge tenkt på å skaffe meg en sånn, de er jo så fine...

Brødkurven er også fra Kid, tipper det er en hel bøling av oss her inne som har en slik i hus nå... Knekkebrød fra Wasa ;-)

Saftflaske med patentkork fra House Doctor, kjøpt på Taras.

Jeg vil anbefale alle som er innom Tromsø å ta en tur bortom den søte lille butikken. Det viste seg at den faktisk har vært der siden i høst, men jeg er jo sjelden og aldri på den kanten av byen. Butikken hadde ikke skilt utenfor, så det er veldig lett å gå rett forbi, men den ligger altså i Skippergata rett bortenfor Cosmo og Perez. Enjoy!

9 kommentarer:

  1. Så godt å høre at det er flere som strever med "gubben" sin. Min er akkurat likens! Sitter på skulderen og hvisker i øret mitt hver eneste gang jeg er på shopping.
    Gleder meg til den dagen han har gitt opp og jeg kan feie ham ned av skulderen :-)
    Du har en kjempe koselig blogg.
    Vi skravles! Klemz!

    SvarSlett
  2. Så hygelig å komme over en slik butikk i sin egen by. Jeg har også fått meg noen aha-opplevelser i samme gate.
    Jeg var på jakt etter et bestemt (og svært dyrt) møbelstoff, som jeg trodde jeg måtte til utlandet for å få tak. Ved en tilfeldighet stakk jeg innom en liten og skiltløs butikk i nabobyen, mens jeg ventet på at min kjære skulle bli ferdig med sine ærender. Det første jeg ser når jeg kommer inn er en rull med nettopp det stoffet jeg var på jakt etter! Lucky me!!
    Noen ganger tor jeg det er greit at vi har "noe" som holder kjøpelysten vår litt under kontroll ;-)
    Ha en fortsatt fin kveld.

    SvarSlett
  3. (o´, ,`o)
    ´( (O) )`
    ( :)`.,´(:)
    (,,,)..(,,,)

    Hei, legger igjen spor (bamse) etter meg....
    Det var lurt å bruke kurven til knekkebrød..jeg synes den var vel beskjeden i størrelsen til å hete brødkurv!
    Ha en strålende dag/aften!
    klem fra meg

    SvarSlett
  4. så mye fint du har... har selv vært på Kid og fått tak i noe av varene i serien,- men det var kamp om dette! billig, vet du...

    har selv bodd i tromsø ett år...
    ha en skjønn maidag videre,. hilsen magny¨**

    SvarSlett
  5. Hei, tusen takk for tipset om den nye interiørbutikken...jeg er ofte i tromsø, og neste gang skal jeg jammen ta meg en tur innom.
    Tror du har rett angående fletta produkter i fra Kid, har invistert i slike jeg også! :)

    SvarSlett
  6. Haha, herlig kommentar mht mannsjiten! (Mamma er nordfra og jeg er født i Lofoten :o)

    Mange koselige bilder også!
    Klem, Nanni

    SvarSlett
  7. Så koselig blogg du har. Masse flotte bilder som jeg ble inspirert av. Artig å se baderomshylla di i hvit drakt. Har en slik selv som skal få skifte til hvitt etter hvert.
    Har også en mann som ikke akkurat deler min interesse for interiør og andre snurrepiperier hehe, han om det liksom;). Føyer meg også i køen over fornøyde kunder hos Kid om dagen. Flotte produkter til en like flott og overkommelig pris!!

    La deg til blogglisten min jeg. Håper det er greit? Må jo følge med her også;).

    Ha en god natt. Fra en annen fersk blogger

    SvarSlett
  8. Så gøy at du også var i Mackgården i dag :) Kanskje vi tilfeldigvis var der samtidig... Har du hørt om bloggetreffet i Tromsø lør 6. juni? Hvis ikke kan du gå innom Cathrines blogg som ligger i bloggelisten min.

    De GG tekstilene kan vel brukes til så mye ;) Har kjøpt flere "tøyservietter" som jeg bruker som småduker... Ingen andre som vet hva det egentlig er vet du :P

    Den lille søte butikken uten navn, har jeg vært flere ganger innom. Trivelig eier forresten, bruker å prate mye med henne når jeg er innom. Jeg går jo forbi butikken hver gang jeg går til byen og ble skikkelig paff da jeg oppdager etter jul en gang, at det var kommet en slik butikk til byen!

    Ha det fint så lenge!

    Klem Linda

    SvarSlett
  9. Ups... Andre avsnitt kan du se bort ifra. Gikk litt fort i svingene og det var rettet til en annen :P

    SvarSlett