mandag 11. mai 2009

Baderomshyllemakeover (i ett ord, faktisk)

Da jeg kjøpte denne hylla på Ikea for noen år siden, syntes jeg den var rett og slett vakker. Til og med da jeg flyttet fra "sørpå" til "nordpå" og solgte rubbel og bit, nektet jeg å gi slipp på den fine baderomshylla mi og tvang min kjære far til å ta den i bilen de 1800 kilometrene nordover. (Jeg nektet å demontere den, siden jeg hadde slitt som en gal for å få skrudd den sammen. Det er ikke bare meg som har problemer med å få skrudd sammen møbler fra Ikea, sant? Eller?) Meeen, så ble jeg bitt av den hvite basille, alvorlig sådan, så da måtte finhylla sjøl også under kosten.



Nå passer den jo mye bedre inn på det allerede hvite badet, også kræsjer den ikke fullstendig med de nysydde gardinene heller. Lysegrønne gardiner og brun hylle ble rett og slett litt for retro for meg.
Da jeg skulle innrede hylla, gikk det med ett opp for meg at jeg har verdens styggeste håndklær. Jeg ble rett og slett litt overrasket da jeg skjønte at jeg har håndklær i alle regnbuens farger - unntatt hvitt. Dette kan jeg selvsagt ikke ha hengende over meg, så det må gjøres noe med!


Ved siden av hylla henger en knaggrekke jeg kjøpte på Nille for mange år siden. Hjerte fra kremmerhuset og stjerne fra lobelia.

Fyrhuset i sink er kjøpt på Kid, telysestaken på Fryd. (Jeg savner Fryd! Hvorfor må alle de morsomme butikkene bli borte, mens det dukker opp den ene helsekostbutikken etter den andre?!)

Tefatet hører til et kaffeservise som sto i huset mine foreldre kjøpte for noen år siden. Ultrafeminint med roser og gullkant, jeg synes det er så nydelig. Herr Mim mener det er noe av det styggeste han noensinne har sett, forstå det den som kan.


I dag har jeg blitt beæret med medlemsskap i Nib, takk for det! Det er både morsomt og litt skummelt på en gang - nå er det alvor Halvor, ikke noe tulleblogging om de halvdøde blomstene mine og skakkjørte syprosjekter, nå er jeg ute blant folk som er drevne i faget og vet hva de driver med :-) Har allerede fått flere hyggelige kommentarer fra andre bloggere som har vært innom min lille blogg - det varmer! Tusen hjertelig takk! Ser fram til å henge sammen med dere framover....

17 kommentarer:

  1. en sånn hylle har jeg også, og jammen ble den kjempe flott i hvit. Kanskje malekosten må fram:-) Flott blogg du har, velkommen til Nib.

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei og velkommen til Nib.Du kan tro det er gøy å blogge.Masse inspirasjon og veldig mange hyggelige interiørbloggere. Badet ditt er nydelig.Det er ikke alltid mennene våre henger med på interiørideene vår.

    SvarSlett
  3. Så flott en hylle da, ei slik hylle kunne jeg gjerne ha tenkt meg selv! Masse fine ting og tang på hylla også. Helt enig med deg, jeg savner også Fryd! Har egentlig aldri skjønt hvorfor ikke den butikken gikk, hver gang jeg var innom så var det alltid mye folk i butikken. Og ikke for å snakke om alt det fine de hadde i den butikken! Ha en fin kveld! :)

    SvarSlett
  4. nydelig bad du har og for en skjønn hylle, den fikk jeg skikkelig lyst på:) Bra du ikke gav den opp og drasse den med deg, den ble jo nydelig i hvitt også hadde du pyntet den så vakkert:) gleder meg til å besøke deg flere ganger:) Ønsker deg en ndyelig mandagskveld:) klem

    SvarSlett
  5. Flott hylle!!
    Velkommen til Nib ;o)
    Kjekt med nye bloggere... J.

    SvarSlett
  6. Du er virkelig flink til å "style"!!

    Er Fryd helt borte????

    Klem fra meg

    SvarSlett
  7. Har selv en sort stål hylle, og etter å ha sett din blogg vet jeg hva jeg skal gjøre med den :-) Gratulere med nib medlemskapet!
    Stor klem fra en blogger i Troms ;-)

    SvarSlett
  8. Velkommen til Nib :) Blogging er kjempegøy, du kommer forhåpentligvis til å trives her! Ser at du bor i Tromsø. Der var jeg i praksis i Nordlys i tre måneder i år :) Superkoselig by!

    Stine

    SvarSlett
  9. Hei!
    Fant deg på lista over nye Nib`ere, så jeg tenkte jeg skulle ta meg en tur innom for å ønske deg velkommen ;)
    Hylla di ble fin som hvit! Er bitt av den hvite basillen selv, så jeg hadde nok gjort det samme. Søsteren min har en helt lik hylle, jeg skal foreslå for henne å male den ;)
    Det fargerike hånkleproblemet hadde jeg også, jeg kastet en etter en og kjøpte tilsvarende hvite hånkler, sånn litt etter litt ;) Nå er det bare hvite hånkler innomhus ;) Det er jo ikke alle som kan kaste alle hånklene man eier og har og bare kjøpe nye på en gang ;)
    En fin dag ønskes til deg!
    Ps: Den uroen under her likte jeg godt, skikkelig orginal! Men siden jeg er bitt av hvitebasillen, hadde jeg nok fjernet alle bjellene, spraylakkert stativet hvitt og deretter hengt bjellene tilbake ;) Bjellene var bare RÅFINE når de var rustne!

    SvarSlett
  10. så fint, du er flink...! (og velkommen til blogglandia...!)

    hilsen magny

    SvarSlett
  11. Velkommen som medlem på NIB :) Den hyllen ble mye finere som hvit ;) Men det er pussig det du sier, en dag oppdager man at man har håndduker i alle regnbuens farger! Hvordan skjedde det...

    SvarSlett
  12. Så fin hyllen ble i hvit! Og så fint du har stylet det på badet, lekkert lekkert :)

    SvarSlett
  13. Hei!
    Skal si baderomshylla ble fin :)
    Koselig blogg!

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  14. Hyggelig blogg du har!
    Etter å ha lest igjennom hele bloggen, la jeg meg til som følger ;-)
    Det er alltid hyggelig med nye bloggebekjentskaper, selv om vi har forskjellig utgangspunkt når det gjelder farger ;-)
    Klem

    SvarSlett
  15. Kjempe fin hylla & et flott bad!
    Takk for titten,koselig blogg!:) Ser du å bor nord på.. :)
    Ha en vidre fin dag.
    Klem C.

    SvarSlett
  16. Den hylla ble kjempefin. Angrer nå som en hund på at jeg faktisk kastet den jeg hadde. Skulle ha malt den jeg også!!!

    SvarSlett