søndag 3. mai 2009

Madam Mim gjør ting hun ikke kan

For en tid tilbake kjøpte jeg et gammelt melkar på en bruktbutikk her i byen. Det var mørkebrunt (glemte å ta førbilde) og veldig fint da også. Jeg hadde egentlig tenkt å beholde den mørke fargen, men så kom jeg over et dekorert melkar/ treboks på Crinolines blogg. Syntes den var så flott at jeg ville prøve å lage noe lignende. Tre strøk maling måtte til for å dekke den iherdige mørke fargen. Etterpå pusset jeg litt her og der for å få en slitt look. Enkelte steder pusset jeg nok litt for mye... Men det får bare være. Jeg klippet ut en serviettblomst og festet den ved hjelp av decoupagelim på lokket.

Siden blomsten på lokket hadde mye grønt i seg, syntes jeg ikke det passet med gulnede og bruntonede dekorasjoner på lysene. Jeg lagde en sommerlig variant, med sider fra en gammel florabok og lysgrønne servietter. Den grønne rundingen på lysbunten til venstre har jeg klippet av en serviettring jeg kjøpte på Kid en gang i tiden.

Og slik ble resultatet...Jeg er ikke helt fornøyd, selv om jeg ikke helt klarer å sette fingeren på hva det er som ikke er riktig :-) Men det duger for en hobbydekoratør, og vil jeg bruke den til noe annet en vakker dag så bare maler jeg over teksten. Hvis man aldri prøver seg på ting man ikke kan, så lærer man jo aldri noe nytt!

4 kommentarer:

  1. Heihei!
    Tusen takk for koselig hilsen i min blogg!
    Så gøy at det finnes flere bloggere i tromsø, jeg hadde tenkt å ha et bloggtreff, kansje du sku henge deg på der?

    Boksen ble jo riktig så fin:) Maling kan gjøre underverker:)

    Ønsker deg en fin søndag!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  2. Jeg syntes det ble riktig så fint :)
    Koselig at du ville være med i trekningen.
    Ha en fin søndag.
    Klem,Marilyn

    SvarSlett
  3. Jeg synes du har vært flink! Hvor får du tak i decoupagelim i byen? Har lyst til å teste ut dette jeg også en dag.
    Jeg fikk lurt mannen til å spraye sengehimmelen vår med spraymaling, så jeg kan nok ikke komme med noen tips der. Tror ikke at han heller følte at han ble 100 % klok på det. Han prøvde også å spraye en annen ting som ikke ble noe fint.

    SvarSlett
  4. Heisan du. Syns det ble fint jeg. Ha en fin kveld videre. Klæm

    SvarSlett