fredag 17. april 2009

På skattejakt hos min mor

Jeg har vært på skattejakt hjemme hos mamma og pappa, og den snille mammaen min ga meg disse flotte gryteklutene og dukene. Pappas tante har heklet de blågrå, og min mormor sto for de grønne og hvite. Dukene er borteheklet og butikkjøpt.

Jeg har fått sansen for slike grytekluter, de er så yndige:-) Dukene hadde jeg tenkt å legge over lokkene på diverse norgesglass og binde hyssing rundt, det blir nok fint. Note to self: Trenger flere norgesglass...

Disse øsene fikk jeg også, jeg tror de er 50-60 år gamle. I alle fall har onkelen min laget øsen til venstre på skolesløyden da han var guttunge, og han nærmer seg 70 nå. Øsen til høyre er kjøpt.

De er så fine, så jeg tror ikke jeg kommer til å bruke de - men hvis oppvasken skulle nå uante høyder, vet man jo aldri :-) Man tager hva man haver...

Alt i alt må jeg si meg fornøyd med min lille skattejakt hjemme hos opphavet. Takker og bukker!

1 kommentar:

  1. Hei, og takk for koselig kommentar hos meg:)

    Den hylla som ausene henger på har jeg også....bare synd jeg kjøpte den i min brune periode for noen år siden(den er nemlig brun)
    Jeg kan sef male og spraye om jeg får ånden over meg:)

    Hilsen Benedicte!

    SvarSlett