fredag 24. april 2009

Har sydd ferdig gardinene til badet

I går kveld gjorde jeg ferdig gardinene til badet. Det ble faktisk ikke så ille...sånn med tanke på at jeg har ti tomler når det kommer til sying. Litt skjevt her og der, men det overlever jeg. tviler på at noen kommer valsende inn på badet for å studere gardinene mine med lupe :-)

Oppskriften har jeg som sagt hentet hos Emmeline, hadde jeg ikke hatt den hadde jeg nok aldri fått det til. Sånne ting må jeg ha inn med teskje.

Jeg sydde på dekorblomster fra Nille for å skjule sømmen bak.

Var ikke så lett å få pene sløyfer med det stive båndet, men det holder da gardinen opprullet. Nå gjenstår det 2 makne gardiner, de skal henge på vaskerommet :-)

4 kommentarer:

  1. Oi, her kom jeg sannelig til en helt ny og kjempeflott blogg! :) Veldig flotte gardiner,og dekorblomsten i fra Nille ble virkelig "prikken over i`en"! :)

    SvarSlett
  2. Så flink du er snuppa! Og nyyyyydelig blogg du har! Klem:)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for det!
    Ingunn: Du vet jo at jeg verken kan strikke eller sy, så dette er jo en prestasjon til meg å være :-) Jeg har kun tatt bilde av den peneste gardinen da, den andre er liksom litt på skakke...Du får se neste gang du kommer på besøk:-)

    SvarSlett
  4. Innom deg for første gang, jeg er temmelig fersk i bloglandia selv! disse gardinene var kjempe fine, skikkelig freshe i fargen. Ser at du har brukt to stk stoffer, kan jeg spørre hvordan du gjorde det? Sydde du bar stoffene rett mot rett og vrengte de?

    SvarSlett