søndag 14. juni 2009

Ny soveromshylle

Først og fremst må jeg bare få sagt at grønnfargen på soveromsveggene er ikke vårt verk, ei heller en farge vi akter å beholde. Men, ting tar tid, og ting har man jo som kjent nok av, så fargen får bli - enn så lenge. Soverommet vårt er et utfordrende rom i den forstand at det er praktisk talt umulig å ha noe annet enn en seng der - og knapt nok det. Rommet er 5-kantet med dører på tre (3!) vegger, så for å i det hele tatt få plass til å bevege seg der inne flyttet jeg sengen inn i et hjørne. Dermed mistet jeg nattbordet mitt, og behovet for en hylle kom opp.

For å slippe malingsjobben, kjøpte vi rett og slett en ferdigmalt vinduskarm ;-) Hadde lyst på noen snirklete, romantiske hylleknekter, men fant bare noen halvromantiske som får duge. (Hvor får jeg kjøpt fine hylleknekter? Tips mottas med takk...) På hyllen har jeg pyntet med litt levende lys og noen bilder. Bildet av engelen er egentlig en duk som jeg har rammet inn.

Lykten og lysestaken har jeg funnet på loppis, krukken på Kremmerhuset.

Disse putene kjøpte jeg på Åhlèns på 70% avslag, nydelig mønster. Har alltid hatt sansen for grønt og rosa sammen, og siden man nå en gang har disse grønne veggene får man bare gjøre det beste ut av det.....

8 kommentarer:

  1. Syns det så koselig ut på rommet deres jeg, vi har motsatt problem...alt for mye plass! ;) Du skal bare "stjele" ideen min med speilene, via blogging så stjeler vi nok litt hver og en! Ha en fin søndagskveld! :)

    SvarSlett
  2. Ja,jammen er det nesten samme lykten. Det var en veldig god idè å kjøpe vinduskarm til hyllen. Håper sommerværet kommer til dere i nord også.

    SvarSlett
  3. Så fint det ble da! God jeg kunne inspirere litt.. Synes ikke grønnfargen var den verste jeg da.. og putene tok jo fargen igjen litt.
    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  4. Fra Hommelvik til Bruktbo som ligger på Stjørdal tar det ca. 15 min.
    Hos Containergirl ligger det en nermere beskrivelse.
    Så fint pyntete soveromshyllen din var!
    Koselig blogg du har, kommer tilbake til deg.

    Ha en fin uke!
    Klem fra Linda

    SvarSlett
  5. Så romantisk da!
    Jeg er også på let etter hylleknekter, gi et ord hvis du finner noen spesielle?
    Klem, M
    Ps...Norgesglasset er igang igjen, kommer du?
    ds!

    SvarSlett
  6. Du verden, 3 dører og 5 kanter...
    Høres ut som om det har vært en "kreativ" arkitekt inn i bildet her!
    De hyllene dine ble pene. Du kan dette med å gjøre det koselig i rundt deg.
    Og puten (selvfølgelig må jeg kommentere puten, med min putemani) var skjønn!!!
    Det er først i det siste at jeg har begynt å tolerere rosa. For ikke å si like rosa.
    Jeg har etterhvert kommet til at det finnes like mange rosafarger som grønnfarger, og noen av de er slett ikke så verst ;-)
    Hvis du kommer over noen som selger pene hylleknekter, setter jeg stor pris på om du gir meg et lite hint. Jeg leter fortsatt etter både hylleknekter og tøffe knotter.

    Natta!

    SvarSlett
  7. Så smart å ha hylle som erstatning for nattbord. Jeg kjøpte selv to hyller for mange år siden som skulle henges opp over sengen. Men nå har vi flyttet på sengen og vi har massevis av plass til nattbord.

    Englevingene ble kjøpt på Kremmerhuset :)

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  8. Hei :)
    Så fin hyllen din ble da !
    Får litt mere pynt på en hylle eller et nattbord,tihi ;)
    Likte godt det bildet med den engelen :)

    Ha en fin fin uke.

    Klem siw

    SvarSlett