onsdag 17. juni 2009

Jomfrutur på gartneri

Grunnet min gryende interesse for blomster og hagestell, var det ikke nei i min munn da min kjære mor foreslo å dra på et gartneri på Kvaløya. Mamma, søsteren, Mim junior og jeg kjørte utover, og der bugnet det jo av blomster jeg aldri har sett før (så vidt jeg vet, som sagt er jo min hageentusiasme rimelig fersk). Jeg ble øyeblikkelig grepet av beslutningsvegring, og klarte kun å få med meg to blomster. Til gjengjeld hadde jeg vett på å kjøpe to lekre potter. Her har jeg tatt bilde av min nydelige hengenellik.

Hengenelliken skal være i en av de to pottene jeg kjøpte i dag, men den må først henges opp på veggen og vi dropper hammer og spiker etter junior har sovnet :-) I mellomtiden har den søkt tilflukt i et gammelt litersmål i kjøkkenvinduet. Samtidig måtte jeg bare vise fram min aller første GG-kopp, gleder meg til å innvie den: fortrinnsvis ute på verandaen i finværet og med den deilige visshet om at sommerferien knapt har begynt.... (bare 2 dager igjen nå!)

Kjøpte også 2 skjeer fra Green Gate i dag, måtte jo benytte meg av tilbudet på Taras: 30% på hele butikken! Skjeene fikk plass i et norgesglass oppe på kjøkkenhyllen.

Denne potterosen fikk også være med meg hjem fra gartneriet. Jeg har hatt potteroser før, men da kun inne. De levde i EN dag, men jeg har hørt at det er lettere å holde liv i disse utendørs, så jeg tar sjansen. Om de nå skulle avgå med rosedøden allerede i morgen, har de i alle fall gledet mine øyne i kveld.... De pyntet opp hele sittekroken min ute. Nydelig!


Vakker og lys kveld i Tromsø i dag, dette bildet er tatt klokken 22. Av og til synes jeg det er litt dumt med det evige lyset siden jeg ikke får oppleve stemningen ved levende lys ute i mørket, men på kvelder som dette (etter dagesvis med regn) priser jeg den lyse sommernatta.

Da ønsker jeg alle en riktig god natt, jeg skal nå finne fram min lystette sovemaske og dra for mine bekmørke sommergardiner...;-)

9 kommentarer:

  1. Er det salg på Taras? Har jeg gått glipp av noe...
    Det loppemarkedet var på Rein Skole. Fant flere veiskilt om det på lørdag...

    SvarSlett
  2. Haha, humoristisk og godt skrevet, slikt liker Nanni!! Trøtt som en dupp, men likevel på bloggerunde i Bloglandia. Skal straks legge meg, men det er stadig noen "skal bare".
    Gratulerer med vakkert innkjøpte blomster med potter og GG produkter. Jeg hadde aldri bevisst eid noe derfra før jeg entret Bloglandia, men nå har jeg ihvertfall en duk og den liker jeg godt!
    Et must her inne, er jo pelargoniaer, har jeg skjønt, så nå har jeg tre stykker. Jepp!
    Kveldsklem ~

    SvarSlett
  3. Kjenner til beslutningsvegringen når man er på gartneri. Er som regel inne veldig lenge og ender opp med lite. Er forøvrig misunnelig på dere i nord som har så lyse sommernetter. Skal nordover i juli og har geldet meg siden i høst.
    Lene

    SvarSlett
  4. Flott innlegg med flotte blomster;)
    Potteroser ja....de er fine, men de holder liksom ikke så lenge. Men så fant jeg et tips i et blad en gang om at du kan plante de i bedet og så blomstrer de igjen til neste år!
    Jeg har en som kommer igjen år etter år;)
    Natta

    SvarSlett
  5. Så vi er flere med gryende hageinteresse... jeg bare vet ikke hvor jeg skal begynne! Eller hvordan! Men plutselig en dag har man taket på det. Gleder meg til å høre hvordan det går med potterosen din, skal prøve en sånn ute jeg og hvis din overlever!

    SvarSlett
  6. Fine blomster du har kjøpt! Sånne GG-kopper har jeg to av. Syns de er så nydelige, og gleder meg til jeg skal kjøpe mer av serviset! Ha en god kveld. :)

    SvarSlett
  7. Hei Mimmmmm!!!
    Skjønt innlegg, jeg liker bildene dine!
    Kunne godt tenke meg å låne bildet av skjeer i Norgesglass til mitt neste innlegg......hvis du ser på Norgesglassinnleggene....så pleier jeg å låne bilde, og linke til blogg....får jeg lov til det? Jeg synes det var SÅ skjønt!
    Klem,M

    SvarSlett
  8. Heia!
    Har selv vært en del runder på gartneriet, men mitt problem er at jeg har en tendens til å ta med meg alt jeg liker på en runde. Så da må jeg gå en ny runde og sette tilbake, for alt har jeg jo ikke plass til.... ;-)

    Bor ca 1,5 times kjøring sør om Tromsø, skal stikke innom fretex og taras når jeg tar en bytur. Har veldig lyst på slike kopper!!! Og vi har et servise som skulle vært byttet ut :-)
    Ha en fantastisk helg!

    SvarSlett
  9. Hei, og tusen takk for kommentar!
    Blir så glad når jeg oppdager bloggere fra Tromsø, siden jeg var der i tre måneder i praksis. Fretex-en der er jo gedigen, vi kjøpte verdens rimeligste hjørnesofa der til huset vi leide. Så fin lysestaken med zinkspray ble :) Hva for et merke er det på sprayen?
    Stine

    SvarSlett