tirsdag 24. august 2010

Litt nytt i mitt ringe hjem

Min kjære mor har nok alltid hatt et hemmelig ønske om at jeg skal bli et skikkelig kjerringemne som baker brød, strikker intrikate gensere på under et døgn og legger opp bukser som om jeg aldri har gjort annet. I alle fall har hun i alle år hintet frampå at hun har strikkepinner klare til bruk om jeg skulle være lysten på et håndarbeide, eller uoppfordret fortalt meg i detalj hva hun har av ingredienser oppi sine nydelige, hjemmebakte brød. Jeg har vel ikke vært så fryktelig mottagelig for denne informasjonen tidligere, men lysten til å produsere selv har kommet snikende med årene. Evnen, derimot, lar vente på seg...... Likevel ble jeg SÅ glad da jeg fikk dette nydelige syskrinet i gave av mamma i går.

Skal sies at jeg hadde tittet på det på Kremmerhuset og ymtet frampå at hvis mamma på død og liv ville kjøpe meg et syskrin, som hun har truet med flere ganger, ville jeg ha nettopp DETTE skrinet :-)

Og skulle det bli sånn at de store evnene innen søm og tekstil fortsatt lar vente på seg, har jeg i alle fall et dekorativt syskrin til pynt i stua. (Meeen, jeg har faktisk - ved hjelp av google og et par saftige gloser - klart å tråkle sammen en vimpelrekke til rommet til minsten, må bare sy det sammen først....bilder kommer!)

Jeg fikk denne flotte lykten i bursdagsgave hos en venninne, der traff hun virkelig blink. Digger den!  Visstnok kjøpt på Lampehuset.

Har fått litt mere nytt i huset siden sist, men bloggingen har havnet ganske langt nede på min prioriteringsliste i det siste......hektiske dager nå som storebror har ferie fra barnehagen! Skal vise dere så fort tiden strekker til.

Tudelu!

1 kommentar:

  1. Hei Linda :)

    Så fint syskrin! Gleder meg til å se vimpelrekken :)

    Fremtidsplanene er ikke helt klare ennå, kun mellomstasjonene ;)

    Håper det går bra med deg og dine!

    Klem Linda

    SvarSlett