mandag 19. april 2010

Loppis og tanker om stue- og spisebord

Nå i helga klarte jeg faktisk å få med meg 2 loppemarkeder (jeg pleier som regel å få høre om dem i etterkant, ikke helt våken bestandig), og noen småskatter ble det da på meg. Jeg var blant annet på utkikk etter noe gammelt bestikk, og jammen var jeg ikke så heldig å finne noe. De får stå på utstilling i skapet mitt.
Et yndig salt- og peppersett har jeg også sett etter en stund, og dette falt i smak hos meg. Fatet trenger en puss, men jeg liker den gamle patinaen.


Disse små fatene fikk også være med meg hjem.

I tillegg kjøpte jeg noen leker til Mim Junior, samt noen sparkebukser og en badeliggestol til Junior Junior. Hm...det klinget ikke helt bra :-) Gutten i magen, tror jeg vi kaller ham foreløpig.


Disse Norgesglassene er fra tidligere loppisbesøk (ikke så mange sånne å finne lenger, i alle fall ikke på de loppemarkedene jeg frekventerer), men jeg måtte bare vise fram de søte tøyhattene jeg kjøpte på Britts her om dagen. Jeg kan ikke sy en knapp engang, ellers hadde jeg jo sydd meg slike hatter forlengst. Søte?

Jeg elsker hvite blomster (bombe, vil de som kjenner meg si nå). Da jeg var i Oslo for litt siden, fikk jeg med meg denne muggen fra Ikea. Jeg vet at mange av dere der ute har den, og jeg skjønner hvorfor :-)

For en stund tilbake var det ei som kommenterte at jeg ikke hadde strøket duken på spisebordet mitt, og da måtte jeg le :-) Det er helt riktig observert, jeg kan virkelig ikke fordra å stryke duker, og gjør det omtrent bare til jul (det vil si, jeg prøver så godt jeg kan å belemre noen andre med den oppgaven, i fjor jul ble det min heldige lillesøster som måtte stryke 3 meter duk). Som dere ser, har jeg ikke strøket duken på stuebordet heller, og sånn er det bare. Om noen timer kommer Mim Junior hjem fra barnehagen, og han ser det nok som sin livsoppgave å søle på duken til a mor i dag som alle andre dager. Den strykinga tar jeg når ungene har flyttet ut eller noe :) Helst av alt vil jeg male hele bordet hvitt, så slipper jeg å ha på duk en gang og bestandig, men der setter altså Herr Mim foten ned. Han vil på liv og død ha mørkebrunt stuebord (selv om han aldri ser det, siden jeg skjuler det under hvite, krøllete duker), så jeg får bare håpe at vinden snur.

Jeg nevnte forøvrig for min kjære at jeg hadde lyst til å selge vårt moderne, flotte spisebord og kjøpe et gammelt, slitt et - også vil jeg ha 6 forskjellige, hvite og gamle stoler til. Han sendte meg et blikk som antydet at jeg var ravende gal, så jeg tror jeg legger den også på is, jeg. Sukk.

Her i Tromsø snør det (why, oh why?), og hagen ligger under 1 meter snø. Jeg sitter her og er grønn av misunnelse på dere som har satt ut hagemøbler og uteblomster. Send oss litt vår da!

7 kommentarer:

  1. Så koselig med fin-bestikket i et Norgesglass. Og de samme glassene er jo så klart geniale til mer og diverse saker! Herlig praktisk og sjarmerende.

    Hilsen Liv

    SvarSlett
  2. jeg sto med de blonder hattene i hånda på Britt`s i forrige uke og nå angrer jeg at jeg ikke kjøpte : ) Utrulig skjønne er de!
    Masse flotte skatter du har!
    Klem Tove

    SvarSlett
  3. Hihi, alle de tingene du har kjøpt sto æ med i handa å tenkte; skal æ? Men så tenkte æ at æ kunne jo ikkje kjøpe ALLE godbitan på hele loppisen...hadde jo vært litt frekt:)

    Har en litn følelse av at vi hadde kjøpt akkurat det samme om vi hadde sjansen, hehe:)

    Det manne-blikket kjenne æ godt til...ofte ser han på mæ mens han sir: ka i GUDS navn skal du med det??
    Den forstår oss bare ikkje, helt enkelt!

    Klem
    Benedicte.

    Ps: har blitt anbefalt true blood av broren min flere ganga, så æ må vel sjekke ut den serien snart:)

    SvarSlett
  4. Hei. Jeg har ikke vært innom deg før. Fin blogg du har. Jeg kikket på spisestuen din ja. Jeg hadde samme problem, men jeg satte de mørke stolene i kjelleren og de brukes som ekstrastoler. Så malte jeg jaggu spisebordet. Jepp ble kjempe fornøyd. Stolene dine er knall fine som de er. Om du maler bordet blir jo det kjempe fint også. Spørs om mannen går med på det da? Åhhh du vet disse mennene som ikke skjønner seg på det he he he.
    Lykke til.

    Hilsen
    Randi

    SvarSlett
  5. Nydelige lopper du fant:)
    Jeg kan heller ikke fordra å stryke, utsetter det lengst mulig og ja av og til bare lar jeg det være:)
    Ha en fin uke.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  6. Hei Linda! :) Digger loppefunnene dine! Jeg finner som regel aldri noe på loppemarked i Tromsø! Føler alle andre finner kupp unntatt meg ;) Hehe. Dagen på søndag ble veldig fin tross litt familiefravær. Deilig at det er over også, og at hverdagen er begynt igjen :) Ha en flott tirsdag! :) Klem

    SvarSlett
  7. Hei så flotte lopper du har fått da:)Bra du ikke blei lei deg av duk kommentaren min(puh)følte meg jo hjemme,da jeg er udugelig til stryking selv:)

    SvarSlett