søndag 29. mai 2011

Ny blomsterkasse + om å være utrendy og langfingra

Endelig har jeg også fått meg litt blomster på verandaen! Her i nord er det mange som drøyer til etter St. Hans med å sette ut blomster, men nå klarte jeg bare ikke å vente lengre. Kjøpte nye veggpotter på Kremmerhuset,  synes de var så kule.  99 kroner, liten pris for litt lykke :)


 Grønne fingre har jeg jo ikke, men blomsterdamen sa disse margrittene skulle ha godt med sol og vann og gjødsel, så da prøver jeg å passe på det.Har også luket litt i min forsømte hage i dag, men må få et eller annet kyndig menneske til å komme å se på den..... (har mistanke om at noe jeg lar bli igjen egentlig er ugress)


 Jeg har funnet ut at jeg er skikkelig utrendy. Fargen lilla er visst det hotteste av det hotte nå, og da vi ble oppfordret til å vise våre skatter i nevnte farge, viste det seg at jeg ikke hadde en eneste gjenstand i lilla. Ja, ja. Man kan ikke alltid henge med i svingene. I tillegg får jeg mer og mer sansen for knallgult, rosa og blåturkis..... er visst helt på jordet, jeg :-)

Kjøpte noe knallgult stoff med hvite og brune blomster på loppis i går, må finne på noe lurt med det stoffet. De blå telysestakene har jeg vist fram før, de blir bare penere og penere for hver dag som går.

I dag har forresten min kjære og jeg vært på raid i nabolaget, tok med oss et fantastisk fint bord og en gammel trekasse....frekke tjuvradder, tenker du kanskje nå - men det har ligget utenfor et hus som skal totalrenoveres i ukesvis i all slags vind og vær, så jeg anser det vel mer som en redningsaksjon :-) I tillegg la vi igjen en lapp hvor vi tilsto hva vi hadde gjort og hvor de kunne ringe hvis de ville ha sakene tilbake. Bilder kommer! (Med mindre de faktisk ringer og VIL ha tingene tilbake!)

Den som lever, får se!

3 kommentarer:

  1. Nydelig blopmsterpotte, den var liksom ikke av den vanlige kjedelige sorten ;0) Jeg har en sånn kjedelig i garasjen (helt ny) og der blir den værende!! Så spennende med raid i nabolaget, ihvertfall ett sånt raid som dere har vært på :0) Håper de ikke ringer da!! Gleder meg til å se fangsten :0)
    *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  2. Hei :)
    Henge med på hva som er inn det skal man ikke . ;)
    Man må finne sin stil og ha ting man trives med. :)
    Hilsen ei som beiser brunt når andre maler hvitt. ;)

    SvarSlett
  3. Det viktigste er å ha farger og ting man liker selv, ikke hva som er "in" akkurat for øyeblikket. Selv har jeg flere ting i lilla, men det har jeg hatt i maaange år, men jeg har ting i de fleste farger når jeg tenker etter, hehe ;-)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett