lørdag 16. april 2011

Påskemuffins og bolledebut

 Dette er ikke hverdagskost hjemme hos oss, gitt..... men i dag tok vi på oss forkleet alle mann. Så koselig, og så flott resultat!

 Lille flinkus hjelper mamma å få muffinsrøra opp i formene. Litt røre oppi, og litt utenfor, det viktigste er at vi gjør det sammen :-) Vi hadde gule former (selvsagt, er jo snart påske) med smilefjes på, grønne former med kyr på (kyr? Kuer?) og rosa former.Disse muffinsene er lavkarbo, altså uten hvetemel og sukker, og ble overraskende gode!


 Fargerik glasur, jeg digger cacas` konditorfarger. En liten dråpe farge gir hele glasuren en varm, kraftig glød.


 Storesnupp og jeg har pyntet muffinsene sammen. Glasuren falt veldig i smak, men selve muffinsen får visst mamma ha i fred.... Han savnet nok hvetemelkonsistensen :-) Kjøkkenhåndkleet under kakefatene har jeg kjøpt på Åhlèns.


Gjærbakst har jeg null peiling på, så den er det herr Mim som skal ha all ære for. Og Eldstemann da,som har hjulpet til der også. Pussig at alt tar dobbelt så lang tid når han hjelper til? He he, men vi setter pris på "hjelpa" likevel :-) Dette var aller første gang vi har bakt boller, og vi hadde skikkelig nybegynnerflaks: Bollene ble luftige og gode. For en debut!

Nå skal vi kose oss med baksten, kaffe og saft. Ønsker alle en god lørdag!

6 kommentarer:

  1. Så koselig blogg du har og herlig innlegg dette var :) Kjekt med slike bakedager ღ La meg til som følger her, og hvis du vil så har jeg en GIVEAWAY hos meg... Ønsker deg en flott helg videre, og god påske. Klem fra Mette

    SvarSlett
  2. HERLIG!!
    Ble skikkelig fristet jeg nå:)

    God påske.

    klem

    SvarSlett
  3. Å, dette så deilig ut! Fristende bilder, jeg fikk også lyst på muffins nå :)
    God påske!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  4. Hei,

    Stableklossene har jeg kjøpt på en butikk i Fredrikstad. Jeg husker ikke navnet på de akkurat nå, men kan sjekke det opp om du vil :)

    Klem fra Britt

    SvarSlett
  5. Oi, dette så da virkelig godt ut!! Nam nam!! Herlige, fristende, bilder med masse friske pastellfarger :0) Kos dere med baksten!!
    God påske!!
    *Påske-klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  6. Hei hei!

    MMMMMmm, her var det mye godt!
    Å så koselig påskepyntet;)

    Nyt dagene,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett